Hulladékmentes élet

A hulladékmentes élet lehetőségeiről tartottam előadással egybekötött bemutatót általános iskolás, 7. osztályos diákoknak, 45 percben. A program elején bevezetőként kérdésekkel indítottam, melyekről közösen beszélgettünk. A kérdések – melyek láthatóak voltak kivetítve is –  az alábbiak voltak:

1. Mit jelent a hulladékmentesség?
2. Érdemes-e hulladékmentesen élni?
3. Miért?
4. Hogyan lehet(ne) hulladékmentesebben élni? Sorolj fel példákat!
5. Te megvalósítasz valamilyen hulladékmentes dolgot már most az életedben?
6. Milyen hulladékmentességet tudnál megvalósítani a közeljövőben, akár már ma-holnap elkezdve azt?

Menet közben a kérdéseknél felmerült hulladékcsökkentési ötletekhez, amihez jelen volt az eszközöm, azokat megmutattam a fiataloknak, és néhány gondolatot fűztem is hozzá kiegészítésként, tapasztalatként.

Ezt követően megnéztük a Laudato si’ animátorképzés anyagában ajánlott Hogyan férhet be egy befőttesüvegbe egy család egy évi szemete? című videót a hulladékcsökkentésről.

A program végén a résztvevőknek lehetőségük volt megtekinteni, kézbe venni az általam bemutatott hulladékcsökkentő-, környezetkímélő dolgokat (pl.: különféle tárolók, táskák, zsákok, tisztálkodási- és tisztítóeszközök).

Zárásként néhány ösztönző gondolattal bátorítottam őket az azonnali cselekvésre. Végül imával zártunk. A kivetítőn látható volt az alább idézet: „ (…) hogy művelje és őrizze.” (Ter 2, 15), valamint az ima szövege (Ima Földünkért). Örömmel tapasztaltam, hogy a fiatalok érdeklődve hallgatták az előadást. Bízom benne, hogy az alkalom elgondolkodtató és cselekvésre sarkalló volt mindenki számára.

Updated on 2023.08.04.
Mennyire tetszett a tartalom?
Megszakítás